תאורת גן וחוץ

לתאורת הגן והחוץ שתי מטרות עיקריות: אסטטיקה ופונקציונאליות.

בבואי לתכנן את התאורה בגינה, תמיד אתייחס לשני הגורמים הללו כאל גורמים המשלימים זה את זה, ואתן מענה עיצובי ברמה הגבוהה ביותר, תוך מתן פתרונות פונקציונאליים, תוך התייחסות לאזורים הזקוקים לתאורה כגון פינות ישיבה, מטבחים חיצוניים, שבילים, אבני מדרך, כניסות לבתים, חניות כיו"ב.

במסגרת התכנון אני לוקח בחשבון את אופי הבית והגינה ,הצמחיה, כמות האור הקיימת, בקשות הלקוח, ומשחקי האור וההחשכה שארצה ליצור, ולאחר מכן אקבע את מפתחי ההארה, מינוני קלווין ולומן, הספקים וכיוב.

נכון להיום, טכנולוגית הLED התפתחה באופן כזה, שכל טכניקת הארה אחרת התייתרה כמעט לגמרי.

תאורת הLED מאופיינת בגמישות רבה  מבחינת ספקטרום התאורה שהיא נותנת, וכמובן הספקי הLED הם כעשירית בצריכת החשמל מהטכנולוגיות האחרות..

עד לפני שנים לא רבות, נהוג היה להפקיד את ביצוע תאורת החוץ והגן בידיו של חשמלאי, אשר לרוב היה מתקין תאורת 230v (המתח ברשת החשמל הישראלית), דבר שהיה בראש ובראשונה סכנה בטיחותית גבוהה מאוד, וכן טכניקה שהובילה לתקלות ודאיות, במוקדם או במאוחר.

בעולם, המעבר למתח נמוך בביצוע התקנת תאורת גן הוא תקן מחמיר ואף מעוגן כחוק.

בישראל עדיין לא קיימים חוקים בתחום אולם המלצתינו היא אחת: בגינה תמיד מתח נמוך.

המתח הנמוך הוא 12v שזהו מתח שאינו מורגש ע"י אדם ואינו גורם לקצרים כך שהוא בטוח ביותר לשימוש ומבטל כמעט לחלוטין את התקלות במערכת התאורה.

מתכנית עד ביצוע

תכנון התאורה מתחיל בפגישה באתר על מנת שנוכל להתרשם באופן פיזי מהבית ומהגינה, וכמו כן נדבר על רצונותיכם, נציג דוגמאות לגופי תאורה ונרד לפרטי הביצוע.

חברת דוכיפת עובדת באופן רציף, תוך שיתוף פעולה מלא עם אדריכלים, אדריכלי נוף וגננים. נשמח לשתף פעולה גם עם אנשי המקצוע שלכם, בבתים חדשים או קיימים.

בברכה,

ציון חמישה